ΜΟΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Όνομα: Mαίρη
Επίθετο:Moστάκη
Τόπος γέννησης: Φλώρινα
Τόπος καταγωγής: Φλώρινα
Σπουδές: Νηπιαγωγός
Γλώσσες: Αγγλικά
Ενδιαφέροντα: Ποίηση,Διάβασμα,Μουσική Ταξίδια
E-mail:mariamostaki at gmail.com

Δραστηριότητες - Εργασίες

Σενάριο για το νηπιαγωγείο με τίτλο « Τα σχήματα » Λογισμικά: GCompris, kidspiration Δείτε το αρχείο

ΑΝΑΦΟΡΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ/ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ονοματεπώνυμο: Μοστάκη Μαρία
Ειδικότητα: Νηπιαγωγός
Τάξη: Νηπιαγωγείο
Γνωστικό αντικείμενο: Μαθηματικά
Θεματική ενότητα: Γεωμετρικά σχήματα
2/θέσιο Νηπ/γείο N. Φλογητών
Αριθμός παιδιών: 12
Εξοπλισμός: Ένας φορητός η/υ
Λογισμικό: GCompris, kidspiration
Διάρκεια: 6 διδακτικές ώρες (45 λεπτά)
Τρόπος εργασίας: ανά δύο στον Η/Υ

1η Δραστηριότητα

Ημερ/νια: 12-04-2010

Ανοίγουμε το λογισμικό Gcompris από την μπάρα επιλογών αριστερά επιλέγουμε την γατούλα. Η επιλογή αυτή δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ανακαλύψουν σταδιακά τις δυνατότητες του ποντικιού, μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων. (Φύλλο εργασίας 1)

Αξιολόγηση.

Τα παιδιά που έχουν Η/Υ στο σπίτι δεν είχαν καμιά σχεδόν δυσκολία. Όταν έβλεπα ότι έχουν καλή ευχέρεια τα περνούσα από επιλογή σε επιλογή για έχω μια σαφή εικόνα για το επίπεδό τους. Με τα υπόλοιπα προχωρούσαμε βήμα βήμα αργά αλλά σταθερά και μπορώ να πω πως ακόμα κι αυτά που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι με την δική μας ενθάρρυνση και τις συμβουλές των άλλων παιδιών (η συνεργασία υπήρξε πολύ καλή)τα πήγαν κι αυτά μια χαρά.
Οι αρχικοί στόχοι μας επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.
Στην καλή χρήση του ποντικιού συντέλεσε κι η αγορά μικρού ποντικιού κατάλληλου γι αυτές τις ηλικίες.
Όλα τα παιδιά (τα νήπια)δούλεψαν στο λογισμικό με ιδιαίτερο ενθουσιασμό κι ενδιαφέρον αντεπεξήλθαν στα ζητούμενα που τους τέθηκαν, κάποιες δυσκολίες κυρίως με την λειτουργία του ελέγχου της ροής νερού μέσα στο σωλήνα για 3 παιδιά ξεπεράστηκαν εύκολα με την συνεχή εξάσκηση.

2η Δραστηριότητα

Ημερ/νια: 19-04-2010

Επιλέγουμε από την μπάρα επιλογών το πάζλ και απ αυτό τη πρώτη δραστηριότητα για εξάσκηση στη λειτουργία drag and drop (σύρε κι άσε) Προσπαθούν να φτιάξουν πίνακες ζωγραφικής κλιμακούμενης δυσκολίας (6 κομμάτια,9 κομμάτια,12 κτλ.)κι έτσι με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο εξασκούνται. (Φύλλο εργασίας 2)

Αξιολόγηση.

Τα παιδιά δούλεψαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τα περισσότερα δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες με την λειτουργία σύρε κι άσε καθώς έφτιαχναν τους πίνακες γρήγορα και προχωρούσαν σε όλο και πιο σύνθετους πίνακες με περισσότερα κομμάτια. Δύο παιδιά που είχαν μεγάλη δυσκολία και τους «έφευγε το κομμάτι του παζλ» αποφασίσαμε να το ξαναπαίξουν την επόμενη μέρα για μεγαλύτερη εξοικείωση, όπως κι έγινε πράγμα που είχε το αποτέλεσμα που επιθυμούσαμε δηλαδή να μπορούν να χειρίζονται την λειτουργία του ποντικιού (σύρε κι άσε) με σχετική άνεση.

3η Δραστηριότητα

Ημερ/νια: 21-04-2010

Ταξινόμηση σχημάτων (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο) ως προς ένα κριτήριο, το χρώμα.
Στο περιβάλλον του λογισμικού Kidspiration υπάρχει έτοιμο το φύλλο εργασίας από την Νηπιαγωγό τα παιδιά καλούνται να στολίσουν τα φτερά της κάθε μιας πεταλούδας με διαφορετικό χρώμα.

Αξιολόγηση.
Τα παιδιά δούλεψαν με χαρά και ενδιαφέρον. Το φύλλο εργασίας 3 που δόθηκε είχε την δυσκολία στο να κατανοήσουν τι πρέπει να κάνουν, διότι πάνω από κάθε πεταλούδα δεν υπήρχε τίποτα ως βοήθεια(π.χ. μια βούλα χρώματος) το οποίο θα ήταν και πολύ απλό. Οι οδηγίες ήταν προφορικές κι άφηνα τα παιδιά να δοκιμάσουν τις πιθανές λύσεις. Όταν λοιπόν δυο τρία που είχαν μεγάλη δυσκολία κατανόησης τα άφηνα να ολοκληρώσουν στο φύλλο εργασίας την σκέψη τους και μετά τους ξαναέθετα το αρχικό ζητούμενο και βλέποντας πια το αποτέλεσμα της επιλογής τους καταλάβαιναν που έκαναν το λάθος και μόνα τους από την αρχή ξαναδούλευαν το φύλλο εργασίας με επιτυχία αυτή την φορά και φανερά ικανοποίηση γιατί τα κατάφεραν μόνα τους. Το περιβάλλον του λογισμικού που σου επιτρέπει να δοκιμάσεις όσες φορές θέλεις χωρίς να σε πιέζει κανείς από την μια ο η/υ από την άλλη έδωσαν μια άλλη διάσταση στις συνήθεις ταξινομήσεις του Νηπιαγωγείου. Οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν.

4η Δραστηριότητα

Ημερ/νια: 26-04-2010

Ταξινόμηση σχημάτων (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο) ως προς ένα κριτήριο, το σχήμα.
Στο περιβάλλον του λογισμικού Kidspiration υπάρχει έτοιμο το φύλλο εργασίας από την Νηπιαγωγό τα παιδιά καλούνται να στολίσουν τα φτερά της κάθε μιας πεταλούδας με διαφορετικό σχήμα.(Φύλλο εργασίας 4)

Αξιολόγηση.

Όπως και με την προηγούμενη δραστηριότητα το φύλλο εργασίας δεν είχε βοηθητικά στοιχεία (π.χ. να υπάρχει το ανάλογο σχήμα πάνω από κάθε πεταλούδα) κι αυτό ήταν επιλογή της νηπιαγωγού ώστε να κινητοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερους αντιληπτικούς μηχανισμούς των παιδιών αλλά και δημιουργία κατάλληλου εδάφους για πειραματισμό, συζήτηση στις δυάδες, δοκιμή και αναζήτηση. Το ενδιαφέρον είναι πως θα ανέμενε κανείς τα ίδια παιδιά που είχαν δυσκολία κατανόησης στο φύλλο εργασίας με το χρώμα να έχουν και με το σχήμα, πράγμα που δεν έγινε. Άλλα παιδιά στο ένα άλλα παιδιά στα άλλο. Έχοντας όμως την εμπειρία του πρώτου φύλλου τα πήγαν σχεδόν όλα άψογα στον χρόνο που τους δόθηκε.

5η Δραστηριότητα

Ημερ/νια: 3-05-2010

Δραστηριότητα ταξινόμησης ως προς δύο κριτήρια, χρώμα και σχήμα μαζί.
Στο περιβάλλον του λογισμικού Kidspiration υπάρχει έτοιμο το φύλλο εργασίας από την Νηπιαγωγό τα παιδιά καλούνται να στολίσουν τα φτερά της πρώτης πεταλούδας με κόκκινα τρίγωνα, της δεύτερης με μπλε τετράγωνα, της τρίτης με πράσινους κύκλους. (Φύλλο εργασίας 5)

Αξιολόγηση.

Τα παιδιά δεν συνάντησαν καμιά δυσκολία παρόλο που είχαν να κάνουν ταξινόμηση με δυο κριτήρια κι αυτό συνέβη γιατί το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε είχε τα βοηθητικά στοιχεία πάνω από κάθε πεταλούδα, το ανάλογα χρωματισμένο σχήμα. Και βεβαίως έχοντας την εμπειρία των άλλων φύλλων αυτό τους φάνηκε πολύ εύκολο.

6η Δραστηριότητα Αξιολόγησης
Ημερ/νια: 10-05-2010

Στο περιβάλλον εργασίας του λογισμικού Kidspiration δημιουργούμε φύλλα εργασίας και ζητάμε από τα νήπια να δημιουργήσουν ένα σχέδιο ελεύθερο χρησιμοποιώντας (με τη λειτουργία «σύρε και άσε») σχήματα που έχουμε τοποθετήσει στην επιφάνεια. Στο τέλος τα παιδιά θα εξηγήσουν τις ενέργειές τους και θα ερμηνεύσουν τα σχέδιά τους. Σε κάθε παιδί το κριτήριο θα είναι διαφορετικό:
π.χ. «φτιάξε ένα σχέδιο με πράσινα σχήματα ή ένα σχέδιο με τρίγωνα ή ένα σχέδιο με κόκκινους κύκλους».

Αξιολόγηση

Τα παιδιά όπως ήταν αναμενόμενο δούλεψαν με θετική διάθεση και ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το φύλλο εργασίας άλλαζε από παιδί σε παιδί ώστε να μην αντιγράφουν τον προηγούμενο. Καταλάβαιναν τι έπρεπε να κάνουν και οι επεξηγήσεις τους μετά το πέρας της σύνθεσης ήταν πολύ ικανοποιητικές γιατί μας έλεγαν πως έφτιαξαν την σύνθεση ,τι σχήματα και χρώματα χρησιμοποίησαν. Κάποια παιδιά στο ζητούμενο χρησιμοποίησε μόνο πράσινα σχήματα ακόμα και το χρώμα άλλαξαν μόνα τους σε κάποια σχήματα γιατί δεν τους έφταναν, χρησιμοποιώντας άψογα τις λειτουργίες του λογισμικού που με είδαν πως τις δούλεψα για να ετοιμάσω τα φύλλα εργασίας.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License