ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Όνομα: Μαρία
Επίθετο:Παπαχριστοδούλου
Τόπος γέννησης: Θεσσαλονίκη
Τόπος καταγωγής: Νέα Μουδανιά
Σπουδές: Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης
Γλώσσες:Αγγλικά
Ενδιαφέροντα: Διάβασμα, Internet
E-mail:mapapachatgmail.com
My blog:mariapapachristodoulou.blogspot.com

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1η Δραστηριότητα: "Μαθαίνω να αποθηκεύω στο word"
Μάθημα: Γλώσσα, Πληροφορική
Α' τάξη
Εξοπλισμός: Γωνιά Η/Υ, βιντεοπροβολέας
Λογισμικό: Επεξεργαστής κειμένου
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

2η Δραστηριότητα: " Ζωγραφίζω ένα σπίτι με κήπο"
Μάθημα: Εικαστικά
Α' τάξη
Εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής, βιντεοπροβολέας
Λογισμικό: Tux paint
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

3η Δραστηριότητα: " Αντιστοιχίζω διάφορες εικόνες ανάλογα με το σχήμα τους"
Μάθημα: Μαθηματικά ( Κεφ 2 Γεωμετρικά σχήματα)
Α' τάξη
Λογισμικό: Kidspiration
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ.

4η Δραστηριότητα: " Ζωγραφίζω μια χριστουγεννιάτικη κάρτα"
Μάθημα: Εικαστικά
Α' τάξη
Εξοπλισμός: Εργαστήριο Πληροφορικής, βιντεοπροβολέας, εκτυπωτής
Λογισμικό: Tux paint
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

5η Δραστηριότητα: " Μαθαίνω το γράμμα Λ.λ'
Μάθημα: Γλώσσα (Ένα λεμόνι με φτερά)
Α' τάξη
Λογισμικό: Eκπαιδευτικό λογισμικό Γλώσσα Α'-Β' δημοτικού
Για να ανοίξετε το αρχείo πατήστε εδώ

6η Δραστηριότητα: 'Συγκρίνω τους αριθμούς χρησιμοποιώντας τα σύμβολα
=, < και > '
Μάθημα: Μαθηματικά ( Κεφ 12 Σύγκριση αριθμών)
Α' τάξη
Λογισμικό: Εκπαιδευτικό λογισμικό Μαθηματικά Α'-Β' δημοτικού.
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

1ο Σενάριο: «Ο τόπος μου»
Μάθημα: Γλώσσα, Μελέτη, Εικαστικά, Πληροφορική
Α' τάξη
Εξοπλισμός: Γωνιά Η/Υ, βιντεοπροβολέας, Εργαστήριο Πληροφορικής,
Διαδίκτυο, Εκτυπωτής.
Λογισμικό: Επεξεργαστής κειμένου, Μηχανή αναζήτησης google,
Διαδίκτυο, Google earth, Kidspiration, Tuxpaint, Hot potatoes.
Το σενάριο θα έχει 6 δραστηριότητες
Για να δείτε το σενάριο πατήστε εδώ

2ο Σενάριο: "Οι τέσσερις εποχές"
Α' τάξη
Εξοπλισμός: Γωνιά Η/Υ. βιντεοπροβολέας, Εργαστήριο Πληροφορικής,
Διαδίκτυο, εκτυπωτής
Λογισμικό: Kidspiration, Tuxpaint, Hot potatoes.
Το σενάριο θα έχει 5 δραστηριότητες
Για να δείτε το σενάριο πατήστε εδώ

ΑΝΑΦΟΡΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ/ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ονοματεπώνυμο: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Ειδικότητα: ΔΑΣΚΑΛΑ(ΠΕ70)
Τάξη: Α

1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΓΛΩΣΣΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Θεματική ενότητα: «Μαθαίνω να αποθηκεύω στο Word»
Οργάνωση διδασκαλίας και υλικοτεχνική υποδομή.
Ημερομηνία: 2/12/2011
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Υπολογιστής της τάξης , βιντεοπροβολέας
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Επεξεργαστής κειμένου

Δραστηριότητα 1
Στόχος: « Να μάθουν τα παιδιά το λογισμικό word αποθηκεύοντας τα ονόματά τους»
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Τα παιδιά εργάστηκαν στον υπολογιστή της τάξης. Άνοιξαν το πρόγραμμα του word επιλέγοντάς το από το κουμπί έναρξης με αριστερό κλικ κι έγραψαν τα ονόματα τους με κεφαλαία γράμματα. Έπειτα έκαναν κλικ στο εικονίδιο της αποθήκευσης κι αποθήκευσαν το αρχείο με το όνομά τους.
Η εκτέλεση της δραστηριότητας έγινε από τον κάθε μαθητή χωριστά. Δεν παρουσιάστηκε καμία δυσκολία στη χρήση του λογισμικού. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον και χαρά. Ο χρόνος ήταν αρκετός για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας. Ο στόχος που τέθηκε, επιτεύχθηκε.

2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Θεματική ενότητα: « Ζωγραφίζω ένα σπίτι με κήπο»
Ημερομηνία: 9/12/2011
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο Πληροφορικής (6 Η/Υ), βιντεοπροβολέας
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Tux paint

Δραστηριότητα 1
Στόχος: «Να μάθουν τα παιδιά να ζωγραφίζουν ένα σπίτι με κήπο χρησιμοποιώντας το λογισμικό tux paint»
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Έκαναν διπλό κλικ στο εικονίδιο του tux paint που υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας. Χρησιμοποίησαν κάποια συγκεκριμένα πινέλα για να ζωγραφίσουν και χρώματα της αρέσκειάς τους. Με συγκεκριμένο μέγεθος σβηστήρα διόρθωσαν τις ατέλειες τους. Με κάποιες συγκεκριμένες εικόνες από την επιλογή «μαγικά» εμπλούτισαν τη ζωγραφιά τους. Έπειτα αποθήκευσαν τη ζωγραφιά τους. Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά κι ενθουσίασε τους μαθητές. Συνεργάστηκαν πρόθυμα και με χαρά. Ενθουσιάστηκαν από το περιβάλλον του λογισμικού και δημιούργησαν τις ζωγραφιές τους. Ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους ήταν αρκετός. Ο στόχος της δραστηριότητας επιτεύχθηκε.

3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Θεματική ενότητα: «Αντιστοιχίζω εικόνες ανάλογα με το σχήμα τους»
Ημερομηνία: 16/12/2011
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής, (6 Η/Υ),βιντεοπροβολέας
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Kidspiration

Δραστηριότητα 1
Στόχος: «Να μάθουν τα παιδιά χρησιμοποιώντας το λογισμικό kidspiration να αντιστοιχίζουν διάφορες εικόνες ανάλογα με το σχήμα τους.»
Δημιούργησα το κατάλληλο φύλλο εργασίας στο περιβάλλον του λογισμικού kidspiration: Τέσσερα γεωμετρικά σχήματα στο πάνω μέρος του φύλλου εργασίας και εννιά διαφορετικές εικόνες στο κάτω μέρος του φύλλου και ζήτησα από τα παιδιά να αντιστοιχήσουν την κάθε εικόνα με το σχήμα που της ταιριάζει.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Τα παιδιά γνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα από το νηπιαγωγείο κι από τα μαθηματικά τους. Τα παιδιά εργάστηκαν ανά δύο (έξι ομάδες) στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού kidspiration από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Τα γεωμετρικά σχήματα είναι οικεία στα παιδιά από το νηπιαγωγείο κι από το μάθημα των μαθηματικών. Aκόμη γνωρίζουν πώς να κάνουν αντιστοιχίσεις. Δεν παρουσίασαν καμιά δυσκολία στη χρήση του λογισμικού. Αντιστοίχησαν σωστά τις εικόνες με τα γεωμετρικά σχήματα.Έπειτα αποθήκευσαν την εργασία τους. Ανταποκρίθηκαν με χαρά και συνεργάστηκαν αρμονικά. Τους φάνηκε περισσότερο ενδιαφέρον η δραστηριότητα αυτή από μια αντίστοιχη στο τετράδιο των μαθηματικών. Κάποιες εικόνες δεν ήταν γνωστές στα παιδιά. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουν από τη δασκάλα την ονομασία τους και να εμπλουτίσουν έτσι το λεξιλόγιό τους με νέες λέξεις. Ο προγραμματισμένος χρόνος ήταν επαρκής για την εκτέλεσή της. Ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε.

4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Θεματική ενότητα: « Ζωγραφίζω μια χριστουγεννιάτικη κάρτα»
Ημερομηνία: 22/12/2011
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής (6 Η/Υ) βιντεοπροβολέας

Δραστηριότητα 1
Στόχος: «Να εξοικειωθούν περισσότερο τα παιδιά με το λογισμικό tuxpaint ,ζωγραφίζοντας μια χριστουγεννιάτικη κάρτα».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Αρχικά είδαμε διάφορες χριστουγεννιάτικες κάρτες, παρατηρήσαμε τις εικόνες τους, τα χρώματά τους, τις ευχές τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο των υπολογιστών. Έκαναν διπλό κλικ στο εικονίδιο του tux paint από την επιφάνεια εργασίας, διάλεξαν νέο φύλλο ζωγραφικής(κόκκινο) κι από τις χριστουγεννιάτικες στάμπες του λογισμικού χρησιμοποίησαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο σαν βάση. Έβαλαν στην κορυφή του το αστέρι-στάμπα, στη βάση του τα πακέτα-στάμπες κι ύστερα το στόλισαν με διάφορα στολίδια-στάμπες της αρέσκειάς τους. Έπειτα χρησιμοποιώντας το κατάλληλο εργαλείο από τα εργαλεία του λογισμικού, έγραψαν μια χριστουγεννιάτικη ευχή. Για την αποφυγή κάποιου λάθους, προηγήθηκε η γραφή της ευχής από τη δασκάλα στο πρόχειρό τους. Αποθήκευσαν κι εκτύπωσαν την εργασία τους.
Τα παιδιά ήταν ήδη ενθουσιασμένα με το κλίμα των ημερών κι ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στην πραγματοποίηση της δραστηριότητας. Συνεργάστηκαν βοηθώντας ο ένας τον άλλο και χάρηκαν πολύ με το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους. Ο προγραμματισμένος χρόνος ήταν επαρκής. Ο στόχος μας επιτεύχθηκε.

5η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΓΛΩΣΣΑ
Θεματική ενότητα: « Μαθαίνω το γράμμα Λ,λ»
Ημερομηνία:10/1/2012
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αριθμός μαθητών: 12
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Εκπαιδευτικό λογισμικό γλώσσας Α’-Β’ τάξης

Δραστηριότητα 1
Στόχος: « Να μάθουν τα παιδιά το γράμμα Λ, λ οπτικά και ακουστικά κάνοντας χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Αφορμή για τη δραστηριότητα αυτή ήταν το μάθημα «Ένα λεμόνι με φτερά». Τα παιδιά πήγαν στο εργαστήριο πληροφορικής χωρισμένοι σε έξι ομάδες των δύο ατόμων. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού από την επιφάνεια εργασίας.Έγραψαν τα ονόματά τους, έκαναν κλικ στο παράθυρο της μαγικής γραμμούλας, άκουσαν την ιστορία της και στο σπιτάκι της αλφαβήτας έκαναν κλικ στο γράμμα Λ, λ. Αφού είδαν πώς γράφεται και άκουσαν με τι μοιάζει το γράμμα αυτό, πάτησαν πάνω στο μαγικό κουτί. Στο φύλλο εργασίας που άνοιξε, μετέφεραν με το ποντίκι τους( σύρε κι άσε) τις εικόνες που έχουν στο όνομά τους το γράμμα Λ, λ μέσα στο μαγικό κουτί ακούγοντας και βλέποντας τις λέξεις δίπλα στις εικόνες. Έπειτα γύρισαν πίσω και πάτησαν πάνω στην παλέτα με τα χρώματα. Μεταφέρθηκαν σε ένα νέο φύλλο με ζωγραφιές. Εκεί διάλεξαν πινέλο και χρώματα και χρωμάτισαν μόνο τις ζωγραφιές που έχουν στο όνομά τους το γράμμα Λ, λ. Παράλληλα άκουσαν και είδαν την ονομασία όλων των εικόνων.
Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά κι άρεσε πολύ στα παιδιά. Συνεργάστηκαν με χαρά κι ενδιαφέρον. Ιδιαίτερα προβλήματα δεν υπήρξαν. Ο χρόνος ήταν αρκετός για την εκτέλεση της δραστηριότητας. Εκδήλωσαν την επιθυμία τους να κάνουν ανάλογες δραστηριότητες και με τα άλλα γράμματα της αλφαβήτας. Ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε.

6η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Θεματική ενότητα: « Συγκρίνω τους αριθμούς χρησιμοποιώντας τα σύμβολα <, = και >».
Ημερομηνία: 17/1/2012
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής(6 Η/Υ), βιντεοπροβολέας
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Εκπαιδευτικό λογισμικό μαθηματικών Α΄-Β’τάξης

Δραστηριότητα 1
Στόχος: « Να εμπεδώσουν τα παιδιά σωστά τους αριθμούς μέχρι το 10 χρησιμοποιώντας τα σύμβολα ισότητας και ανισότητας».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Τα παιδιά έχουν διδαχθεί τους αριθμούς μέχρι το δέκα (10) καθώς και τα σύμβολα ισότητας κι ανισότητας. Πήγαν στο εργαστήριο πληροφορικής χωρισμένοι σε έξι ομάδες των δύο ατόμων. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού από την επιφάνεια εργασίας. Πάτησαν πάνω στο κουμπί έναρξης του λογισμικού κι αμέσως μετά στην ταμπέλα «Μαθηματικά Α΄ Δημοτικού». Πάτησαν πάνω στην επιλογή «1-5 ΑΡΙΘΜΟΙ και ΠΡΑΞΕΙΣ», μετά πάνω στο κόκκινο φτυάρι(σύγκριση) κι αφού επέλεξαν την μπάλα(δύσκολο) μεταφέρθηκαν στο περιβάλλον εργασίας τους. Ο κάθε μαθητής(παίχτης) έπαιξε πέντε φορές βάζοντας κάθε φορά το κατάλληλο σημάδι της ισότητας ή της ανισότητας που ταίριαζε. Όταν τελείωσαν , πάτησαν στο πράσινο βελάκι της επιστροφής και μετά πάνω στην ταμπέλα « 0 και 6-10 ΑΡΙΘΜΟΙ και ΠΡΑΞΕΙΣ». Πάτησαν πάνω στο κουμπί «Σύγκριση» και μετά στο κουμπί « Δύσκολο». Μεταφέρθηκαν έτσι στο νέο περιβάλλον εργασίας τους. Όπως και στην προηγούμενη δραστηριότητα ο κάθε μαθητής(παίχτης) έπαιξε πέντε φορές τοποθετώντας το κατάλληλο σημάδι <, =,> όπου έπρεπε.
Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά και την ολοκλήρωσαν με ενθουσιασμό. Επειδή ήταν σε μορφή παιχνιδιού, αρχικά υπήρξε ένας μικρός ανταγωνισμός ανάμεσα στα ζευγάρια κάθε ομάδας, επειδή όλοι ήθελαν να είναι νικητές. Με τις κατάλληλες υποδείξεις της δασκάλας ο ανταγωνισμός μετατράπηκε σε συνεργασία και δε δημιουργήθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα. Ο χρόνος ήταν επαρκής και ο στόχος επιτεύχθηκε.

1ο Σενάριο
Γνωστικό αντικείμενο: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεματική ενότητα: « Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ»

7η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 25/1/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών:12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Υπολογιστής τάξης, Βιντεοπροβολέας
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Google Earth, Internet browsers

Δραστηριότητα 1
Στόχος: «Να γνωρίσουν οι μαθητές τη θέση του τόπου τους μέσα από το λογισμικό Google Earth».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές αρχικά έδειξαν τη θέση του τόπου τους στον πολιτικό χάρτη της Ελλάδας και διέκριναν τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη. Έπειτα χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των τριών ατόμων ανομοιογενείς. Άνοιξαν το λογισμικό του Google Earth από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Απαραίτητη η σύνδεση με το διαδίκτυο. Με την κατάλληλη καθοδήγηση της δασκάλας εντόπισαν την Ελλάδα και με τους κατάλληλους χειρισμούς πλοηγήθηκαν στο χάρτη κι εντόπισαν τη θέση του τόπου τους. Είδαν σε μεγέθυνση το χωριό τους και φωτογραφίες του. Στη συνέχεια μόνοι τους πλοηγήθηκαν στο χωριό τους κι αναγνώρισαν διάφορες τοποθεσίες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την εκτέλεση της δραστηριότητας. Αρχικά δύο παιδάκια δυσκολεύτηκαν στο χειρισμό του ποντικιού , λόγω βιασύνης και βεβιασμένων κινήσεων , αλλά στην πορεία ήταν πιο προσεκτικοί κι αργοί στις κινήσεις τους ώστε να εκτελέσουν τη δραστηριότητα. Τα υπόλοιπα δεν παρουσίασαν κάποια δυσκολία. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Το ενδιαφέρον τους ήταν έκδηλο όλη την ώρα εργασίας τους. Ο ένας μαθητής καθοδηγούσε κι ενθάρρυνε τον άλλο. Θέλησαν να επαναλάβουν τη δραστηριότητα. Ο αρχικός στόχος επιτεύχθηκε.

8η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 1/2/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet browsers, Eπεξεργαστής κειμένου

Δραστηριότητα 2
Στόχος: Να ανακαλύπτουν οι μαθητές εικόνες του τόπου τους από συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, να τις αντιγράφουν στον Επεξεργαστή κειμένου και να τις εκτυπώνουν».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Αρχικά προηγήθηκε συζήτηση με τους μαθητές για το χωριό τους και τα μέρη του. Οι μαθητές έφεραν φωτογραφίες του χωριού τους παλιότερες και νεότερες. Ύστερα χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων και πήγαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του word από την επιφάνεια εργασίας, πάτησαν πάνω στον υπερσύνδεσμο και αντίκρισαν την ιστοσελίδα του τόπου τους. Έπειτα με τις κατάλληλες υποδείξεις περιηγήθηκαν στις φωτογραφίες του τόπου τους ,τις αναγνώρισαν, επέλεξαν δυο-τρεις, τις αντέγραψαν στον Επεξεργαστή κειμένου και τις εκτύπωσαν. Η δραστηριότητα στέφτηκε με επιτυχία. Τα παιδιά εκδήλωσαν το θαυμασμό τους σε υπέρμετρο βαθμό. Κάποια ήταν εξοικειωμένα με τη λειτουργία της αντιγραφής από την ενασχόλησή τους με τους υπολογιστές στο Ολοήμερο και βοηθούσαν τους άλλους. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε.

9η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 8/2/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 10 (Απουσία δύο μαθητών)
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορική (5 Η/Υ), βιντεοπροβολέας

Δραστηριότητα 3
Στόχος: «Να φτιάξουν τα παιδιά την πινακίδα του χωριού τους»
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές άνοιξαν το τετράδιο εργασιών της Γλώσσας τους κι αφού είδαμε διάφορες πινακίδες, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους. Ακολούθησε γραφή της ονομασίας του χωριού από τη δασκάλα στον πίνακα κι αντιγραφή της από τους μαθητές στο πρόχειρό τους. Έπειτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες των δύο ατόμων και εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν τον Επεξεργαστή κειμένου από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή κι ακολουθώντας βήμα- βήμα τις οδηγίες του φύλλου εργασίας έφτιαξαν την πινακίδα του χωριού τους, αντιγράφοντας και την ονομασία του από το πρόχειρό τους.Έπειτα εκτύπωσαν την πινακίδα τους. Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά και ευχάριστα για τους μαθητές. Μικρή δυσκολία αντιμετώπισαν δυο μαθητές στο σημείο που έπρεπε να δουν το «μαύρο σταυρό» για να σύρουν το ποντίκι και να φτιάξουν την ορθογώνια πινακίδα. Βοηθήθηκαν ωστόσο από τους συμμαθητές τους. Συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους. Το τελικό αποτέλεσμα ενθουσίασε τα παιδιά. Χρειάστηκαν ακόμα 10 λεπτά για την εκτελεστεί η δραστηριότητα από όλους τους μαθητές και χρησιμοποιήθηκε ένα μέρος από τη δεύτερη διδακτική ώρα. Ο στόχος που τέθηκε, επιτεύχθηκε.

10η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 13/2/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών:12

Δραστηριότητα 4
Στόχος: «Να αναγνωρίσουν τα παιδιά εικόνες του τόπου τους κάνοντας χρήση του λογισμικού kidspiration και να αποθηκεύσουν την εργασία τους».
Δημιούργησα το κατάλληλο φύλλο εργασίας στο περιβάλλον του λογισμικού kidspiration: Διάφορες εικόνες που κάποιες ανήκουν στον τόπο των μαθητών κι άλλες όχι και μια κόκκινη καρδιά και ζήτησα από τους μαθητές αφού αναγνωρίσουν τις εικόνες να σύρουν μέσα στην κόκκινη καρδιά μόνο αυτές που ταιριάζουν με τον τόπο τους.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρισμένοι σε έξι ομάδες των δύο ατόμων πήγαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού kidspiration από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Παρατήρησαν τις εικόνες του φύλλου εργασίας, τις περιέγραψαν, διάβασαν την επικεφαλίδα του φύλλου εργασίας κι ύστερα έσυραν μέσα στην κόκκινη καρδιά μόνο τις εικόνες που ταιριάζουν με τον τόπο τους, κάνοντας κλικ σε καθεμιά χωριστά. Έπειτα αποθήκευσαν τις εργασίες τους με το όνομά τους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν μόλις αντίκρισαν το φύλλο εργασίας τους. Αναγνώρισαν σωστά τις εικόνες. Συνεργάστηκαν μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε.

11η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 21/2/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής(6 Η/Υ), βιντεοπροβολέας.

Δραστηριότητα 5
Στόχος: «Να ζωγραφίσουν τα παιδιά τις γέφυρες του χωριού τους μέσα από το λογισμικό tux paint».
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Αρχικά προηγείται συζήτηση μέσα στην τάξη για τη χρησιμότητας της γέφυρας και γίνεται μια αναδρομή στο παρελθόν για το πώς γινόταν η μετακίνηση των ανθρώπων παλιότερα μέχρι την κατασκευή των σημερινών γεφυρών. Έπειτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το λογισμικό του tux paint από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή και χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του λογισμικού(πινέλα, στάμπες, μαγικά), αλλά και τη φαντασία τους έφτιαξαν τη σύνθεσή τους. Κατόπιν την εκτύπωσαν. Η δραστηριότητα χαροποίησε πάρα πολύ τα παιδιά. Ο ενθουσιασμός τους ήταν έκδηλος όλη τη διάρκεια εργασίας τους. Συνεργάστηκαν αρμονικά. Κάθε ομάδα θεωρούσε τη σύνθεσή της καλύτερη από τις άλλες. Δεν παρουσιάστηκε κάποια δυσκολία. Για δύο ομάδες χρειάστηκε να πάρουμε ακόμη 10 λεπτά κι από την άλλη ώρα για να τελειοποιήσουν τη ζωγραφιά τους. Ο στόχος επιτεύχθηκε.

12η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 29/2/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο Πληροφορικής (6 Η/Υ)
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Hotpotatoes

Δραστηριότητα 6
Στόχος: «Να αντιστοιχήσουν σωστά οι μαθητές τις εικόνες του τόπου τους με τις ονομασίες τους και να συμπληρώσουν τα κενά από ένα περιγραφικό κείμενο για το χωριό τους στο λογισμικό hotpotatoes».
Δημιούργησα δύο σελίδες στο λογισμικό hotpotatoes. Στην πρώτη προβάλλονται πέντε εικόνες από τον τόπο των μαθητών και οι ονομασίες τους και καλούνται οι μαθητές να αντιστοιχήσουν την κάθε εικόνα με την κατάλληλη ονομασία. Στη δεύτερη δίνουμε στους μαθητές ένα περιγραφικό κείμενο με κενά λέξεων για τον τόπο τους και τους ζητάμε να το συμπληρώσουν. Τις λέξεις με τις οποίες θα συμπληρώσουν τα παιδιά το κείμενο τις προβάλλουμε πάνω από αυτό.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού hotpotatoes από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Αντιστοίχισαν χωρίς καμιά δυσκολία κάθε εικόνα με την ονομασία της επιλέγοντας την κατάλληλη κάθε φορά ονομασία από το πλαίσιο που προβαλλόταν όταν πατούσαν το αντίστοιχο βελάκι. Έπειτα πάτησαν το βέλος που τους μετέφερε στη δεύτερη σελίδα εργασίας, όπου αφού διάβασαν το κειμενάκι προσεχτικά και τις λέξεις πάνω από αυτό έγραψαν τη σωστή λέξη στο κάθε κενό. Δεν αντιμετώπισαν καμία δυσκολία ούτε εδώ. Συνεργάστηκαν όπου χρειάστηκε κι έδειξαν χαρά κι ενδιαφέρον. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Ο στόχος επιτεύχθηκε.

2ο Σενάριο
Θεματική ενότητα: « ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ»

13η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 5/3/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12

Δραστηριότητα 1
Στόχος: «Να γνωρίσουν οι μαθητές τις εποχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους».
Δημιούργησα στο περιβάλλον του λογισμικού kidspiration το κατάλληλο φύλλο εργασίας: Τέσσερις εικόνες που εκφράζουν τις τέσσερις εποχές με τις ονομασίες τους και κάτω από αυτές τέσσερα χρωματιστά τετράγωνα ένα για κάθε εποχή. Επίσης κάτω από τα τετράγωνα τοποθετούμε διάφορες εικόνες από τη βιβλιοθήκη του λογισμικού, που αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε εποχής και ζητάμε από τα παιδιά να σύρουν την κάθε εικόνα στο κατάλληλο χρωματιστό τετράγωνο της κάθε εποχής.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Αρχικά προηγήθηκε συζήτηση με τα παιδιά με αφορμή το σχετικό μάθημα στη μελέτη όπου τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες του βιβλίου, αλλά και το χάρτη με τις εποχές και τους μήνες που έχουμε στην τάξη μας. Έπειτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων και πήγαν στο εργαστήριο υπολογιστών. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού kidspiration από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Αναγνώρισαν τις εικόνες και χωρίς καμία δυσκολία τις έσυραν στα κατάλληλα χρωματιστά ορθογώνια. Έπειτα εκτύπωσαν την εργασία τους. Τα παιδιά εκτέλεσαν ενθουσιασμένα τη δραστηριότητα και συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους. Δε δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα. Ο χρόνος ήταν επαρκής κι ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε.

14η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 8/3/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12

Δραστηριότητα 2
Στόχος: «Να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο ένδυσης κάθε εποχής».
Δημιούργησα στο περιβάλλον του λογισμικού kidspiration το κατάλληλο φύλλο εργασίας: Τέσσερις εικόνες των τεσσάρων εποχών με τις ονομασίες τους και κάτω από αυτές τέσσερα παιδάκια που αντιπροσωπεύουν την κάθε εποχή. Ακόμη από τη βιβλιοθήκη του λογισμικού διαλέγουμε διάφορα ρούχα κι αντικείμενα και ζητάμε από τα παιδιά να αντιστοιχήσουν το κάθε παιδάκι της εικόνας με τα ρούχα κι αντικείμενα που του αναλογούν ανάλογα με την εποχή που ανήκει.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Πρώτα έγινε μία συζήτηση για την ένδυση των ανθρώπων ανάλογα με την εποχή τους με αφορμή το τετράδιο εργασιών της μελέτης. Κατόπιν οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού kidspiration από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή . Αντιστοίχισαν σωστά τα παιδάκια του φύλλου εργασίας με τα είδη ένδυσης ανάλογα με την εποχή τους .Στη συνέχεια εκτύπωσαν την εργασία τους. Οι εικόνες ήταν οικείες στα παιδιά και δεν τους δυσκόλεψαν καθόλου. Συνεργάστηκαν με χαρά κι ενδιαφέρον. Ο χρόνος εργασίας ήταν επαρκής. Ο αρχικός στόχος επιτεύχθηκε.

15η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 12/3/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12

Δραστηριότητα 3
Στόχος: «Να μάθουν οι μαθητές τα ονόματα των εποχών και των μηνών τους και τη σωστή χρονική τους σειρά».
Δημιούργησα στο περιβάλλον του λογισμικού kidspiration ένα φύλλο εργασίας: Μία επικεφαλίδα «Οι τέσσερις εποχές και οι μήνες τους», τέσσερα χρωματιστά ορθογώνια με εικόνες, μία για κάθε εποχή και τέσσερις χρωματιστούς κύκλους με εικόνες που η καθεμιά αντιστοιχεί σε μία εποχή με τους μήνες της. Πιο κάτω δημιούργησα τέσσερα του ίδιου χρώματος ορθογώνια με τις ονομασίες των εποχών και τέσσερις του ίδιου χρώματος κύκλους με τις ονομασίες των μηνών.
Πορεία διδασκαλίας κι αξιολόγηση: Αρχικά οι μαθητές παρατήρησαν τις καρτέλες με τις εποχές και τους μήνες που έχουμε στην τάξη. Συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά τους, διηγήθηκαν εμπειρίες τους. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του λογισμικού kidspiration από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή. Διάβασαν την επικεφαλίδα . Διάβασαν τις λέξεις(εποχές) στα ίδιου χρώματος ορθογώνια και τους μήνες στους ίδιου χρώματος κύκλους. Έσυραν σωστά πρώτα την κάθε εποχή στο κατάλληλο χρωματιστό ορθογώνιο και μετά τους μήνες της αντίστοιχης εποχής στον κατάλληλο χρωματιστό κύκλο. Έπειτα εκτύπωσαν την εργασία τους. Οι ομάδες εργάστηκαν με ενθουσιασμό. Βοηθούσε και συμπλήρωνε ο ένας τον άλλο όπου έπρεπε. Ακόμη κι αν δε θυμόνταν σε ποια εποχή ανήκαν κάποιοι μήνες , αναγνώριζαν τουλάχιστον τον ένα από κάθε κύκλο ,οπότε τους τοποθετούσαν σωστά. Ο χρόνος ήταν επαρκής κι ο στόχος που τέθηκε επιτεύχθηκε.

16η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 19/3/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12

Δραστηριότητα 4
Στόχος: «Να ζωγραφίσουν τα παιδιά στο περιβάλλον του λογισμικού tux paint τέσσερις χαρακτηριστικές εικόνες των τεσσάρων εποχών».
Στο περιβάλλον του λογισμικού tux paint διάλεξα ένα ανοιχτό ροζ φύλλο ζωγραφικής το οποίο σχηματίζοντας δύο γραμμές το χώρισα σε τέσσερα μέρη(ένα για κάθε εποχή).
Πορεία διδασκαλίας κι αξιολόγηση: Αρχικά οι μαθητές παρατήρησαν διάφορες εικόνες ζωγραφικής των τεσσάρων εποχών. Έγραψα τις ονομασίες των εποχών στον πίνακα κι οι μαθητές τις αντέγραψαν στο τετράδιό τους. Έπειτα χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το λογισμικό tux paint από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους κι αντίκρισαν το φύλλο ζωγραφικής που ετοίμασα. Αρχικά αντέγραψαν τις ονομασίες των τεσσάρων εποχών από το πρόχειρό τους. Έπειτα συζήτησαν μεταξύ τους και ζωγράφισαν τέσσερις αντιπροσωπευτικές εικόνες των τεσσάρων εποχών χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του λογισμικού, αλλά και τη φαντασία τους. Όταν τελείωσαν , εκτύπωσαν την εργασία τους. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με μεγάλη χαρά κι ενδιαφέρον. Συναγωνίζονταν ποια ομάδα θα κάνει την καλύτερη ζωγραφιά. Δεν παρουσιάστηκαν δυσκολίες. Ο χρόνος για την εκτέλεση της δραστηριότητας ήταν επαρκής. Ο στόχος που τέθηκε, επιτεύχθηκε.

17η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Ημερομηνία: 26/3/2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 12

Δραστηριότητα 5
Στόχος: «Να αντιστοιχίσουν οι μαθητές κάποιες εικόνες με τις ονομασίες των τεσσάρων εποχών και κάποιες άλλες με τις ονομασίες των μηνών τους στο λογισμικό hotpotatoes ».
Δημιούργησα δύο σελίδες αντιστοίχισης στο λογισμικό hotpotatoes. Στη μία προβάλλονται τέσσερις εικόνες μία για κάθε εποχή και οι ονομασίες των εποχών και στη δεύτερη πάλι τέσσερις εικόνες μία για κάθε εποχή και οι ονομασίες των μηνών τους. Στην πρώτη σελίδα οι μαθητές αντιστοιχούν την κάθε εικόνα με τη σωστή ονομασία της εποχής της, ενώ στη δεύτερη αντιστοιχούν την κάθε εικόνα με τους μήνες της.
Πορεία διδασκαλίας κι αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των δύο ατόμων κι εργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής. Άνοιξαν το αποθηκευμένο αρχείο του hotpotatoes από την επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους. Έκαναν όλες τις αντιστοιχίσεις χωρίς να κάνουν κανένα λάθος. Έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό. Συνεργάστηκαν και τελείωσαν γρήγορα. Ο χρόνος εργασίας τους ήταν επαρκής. Ο προβλεπόμενος στόχος επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License