ΒΑΪΟΥ ΑΡΓΥΡΗ

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Όνομα: ΑΡΓΥΡΗ
Επίθετο:ΒΑΪΟΥ
Τόπος γέννησης: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τόπος καταγωγής: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σπουδές: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Γλώσσες:ΑΓΓΛΙΚΑ
Ενδιαφέροντα:ΚΟΛΥΜΠΙ
E-mail:argvaiouatgmail.com
My blog:http://argyri.blogspot.com/

Σύντομη περιγραφή πλάνου διδακτικών παρεμβάσεων
1η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή.
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
Γ΄Τάξη, Μελέτη Περιβάλλοντος (Κυκλοφορούμε με ασφάλεια)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ:Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

2η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ:Hot Potatoes
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

3η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: Χρήση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
Γ΄ Τάξη, Μελέτη Περιβάλλοντος(Ζούμε μαζί)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής,Διαδίκτυο
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ: Outlook Express
Για ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

4η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ:Η δημιουργία του κόσμου
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
Γ΄Τάξη , Ιστορία(Θεοί και Θεές του Ολύμπου)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής, Διαδίκτυο
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ: Διαδίκτυο, Powerpoint
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

5η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: Γεωμετρικά Σχήματα
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
Γ΄Τάξη ,Μαθηματικά(Γεωμετρικά Σχήματα και Στερεά Σώματα)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ:Tux Paint,Kidspiration
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

6η Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ: Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς
ΜΑΘΗΜΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
Γ΄Τάξη, Μελέτη(Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ: Κιdspiration
Για να ανοίξετε το αρχείο πατήστε εδώ

1ο ΣΕΝΑΡΙΟ
ΘΕΜΑ: Διατροφή
Γ΄Τάξη
ΜΑΘΗΜΑ:Μελέτη Περιβάλλοντος.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής, Φορητός Η/Υ, Βιντεοπροβολέας, Εκτυπωτής,Διαδίκτυο
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ: Hot Potatoes,Διαδίκτυο ,Tux Paint, Excel, Kidspiration
Οι δραστηριότητες γίνονται σε συνεργασία με τον Μυλωνά Αστέριο(ΠΕ70) και την Γκιπατίδου Ελένη (ΠΕ70) με τους οποίους αποτελούμε την ομάδα.
Ο αριθμός των δραστηριοτήτων θα είναι :5
Για να δείτε το σενάριο πατήστε εδώ.

2ο ΣΕΝΑΡΙΟ
ΘΕΜΑ:Οι άθλοι του Ηρακλή
Γ΄ Τάξη
ΜΑΘΗΜΑ :Ιστορία
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Εργαστήριο Πληροφορικής, Φορητός Η/Υ, Βιντεοπροβολέας, Εκτυπωτής, Διαδίκτυο
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ: Διαδίκτυο, Επεξεργαστής Κειμένου, Kidspiration, Powerpoint, Hot Potatoes.
Ο αριθμός των δραστηριοτήτων θα είναι:5
Για να δείτε το σενάριο πατήστε εδώ.

……………………………………………………………………………………………………………….

ΑΝΑΦΟΡΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ/ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ονοματεπώνυμο: ΒΑΪΟΥ ΑΡΓΥΡΗ
Ειδικότητα: ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΑ
Τάξη: Γ΄

1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: Μελέτη Περιβάλλοντος
Θεματική ενότητα: Κυκλοφοριακή Αγωγή
Οργάνωση διδασκαλίας και υλικοτεχνική υποδομή.
Ημερομηνία: 2 Δεκεμβρίου 2011
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός :Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια»

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Σταμάτη» και το «Γρηγόρη» (κόκκινο και πράσινο φανάρι)
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση:Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έγινε από τις ομάδες χωρίς κανένα πρόβλημα ακολουθώντας πιστά τις φωνητικές οδηγίες του λογισμικού και μετά το πέρας της δραστηριότητας δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας για να δούμε αν κατανόησαν τη σημασία των σημάτων του πράσινου και του κόκκινου.

2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Θεματική ενότητα: Κυκλοφοριακή Αγωγή
Ημερομηνία: 8 Δεκεμβρίου 2011
Διάρκεια: 1 ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Hot potatoes

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Εκμάθηση και κατασκευή σταυρολέξου με το Hot Potatoes.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση:Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Τους δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ακολουθήσουν τις οδηγίες για να κατασκευάσουν σταυρόλεξο.Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έγινε από τις ομάδες χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Μόνο μία ομάδα αντιμετώπισε μία μικρή δυσκολία στο πληκτρολόγιο. Ο ενθουσιασμός τους ήταν έκδηλος σε όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας. Συνεργάστηκαν αρμονικά βοηθώντας ο ένας τον άλλο και χάρηκαν πολύ με το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους. Ο στόχος που είχε τεθεί από την αρχή επιτεύχθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.

3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Θεματική ενότητα: Επικοινωνία με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Ημερομηνία: 14 Δεκεμβρίου 2011
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Outlook Express,Διαδίκτυο.

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να μάθουν να επικοινωνούν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 ατόμων, ανομοιογενείς. Επιλέχθηκε σαν αρχηγός της κάθε ομάδας, μαθητής/τρια που ήταν περισσότερο εξοικειωμένος/η με τη χρήση του υπολογιστή. Η δραστηριότητα εφαρμόστηκε στο εργαστήριο πληροφορικής. Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Outlook Express. Βασική προϋπόθεση η σύνδεση στο διαδίκτυο για την αποστολή του E-mail.Αρχικά σκεφτήκανε όλους τους λόγους που τους κάνουν να αγαπάνε το χωριό τους, το συζήτησαν μεταξύ τους και ξεκίνησαν να γράφουν. Οι μαθητές εργάστηκαν επιτυχώς και δεν προέκυψε καμία δυσκολία.

4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο:Ιστορία
Θεματική ενότητα: Οι Θεοί και οι Θεές του Ολύμπου
Ημερομηνία:20 Δεκεμβρίου 2011
Διάρκεια: 1 ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Διαδίκτυο, Powerpoint.

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Εκμάθηση και παρουσίαση σε Powerpoint τους Θεούς και τις Θεές του Ολύμπου.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό σε ένα μάθημα με διαφορετικές απαιτήσεις από μία παραδοσιακή διδασκαλία. Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά και άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά. Φυσικά εναλλάσσονταν οι ρόλοι, χειριστής Η/Υ και εκφωνητής. Τα παιδιά εφάρμοσαν τις οδηγίες του φύλλου δραστηριότητας. Το περιβάλλον εργασίας του Powerpoint τα ενθουσίασε. Συνεργάστηκαν μεταξύ τους όπου χρειάστηκε και έδειξαν ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον. Οι στόχοι της δραστηριότητας επιτεύχθηκαν.

5η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γνωστικό αντικείμενο: Μαθηματικά
Θεματική ενότητα: Γεωμετρικά σχήματα και στερεά σώματα
Ημερομηνία: 12 Ιανουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Tux Paint, Kidspiration.

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να ζωγραφίσουν γεωμετρικά σχήματα(Tux Paint) και να ομαδοποιήσουν με το Kidspiration
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Τα παιδιά αρχικά φάνηκαν λίγο διστακτικά στα νέα λογισμικά. Μετά το πρώτο δεκάλεπτο όμως όλα ενθουσιάστηκαν ,κάνοντάς τους ιδιαίτερη εντύπωση η ποικιλία εικόνων και σχημάτων στη βιβλιοθήκη των λογισμικών. Εμφανίστηκαν κάποιες συγκρούσεις στην ομάδα σχετικά με το ποιο παιδί θα έχει το ρόλο του χειριστή Η/Υ , αλλά αυτό αντιμετωπίστηκε με την εναλλαγή ρόλων. Η συνεργασία στις ομάδες ήταν απαραίτητη και εποικοδομητική. Επίσης μια ομάδα παιδιών αντιμετώπισε πρόβλημα στα γεωμετρικά σχήματα γιατί δεν γνώριζαν την ονομασία αυτών. Η ώρα κύλησε ευχάριστα με χαμηλόφωνα επιφωνήματα των παιδιών. Οι στόχοι επιτεύχθηκαν. Ο χρόνος ήταν αρκετός.

6η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Θεματική ενότητα: Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στη ζωή μας.
Ημερομηνία: 19 Ιανουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Kidspiration

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να μάθουν το λογισμικό και να ταξινομήσουν τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς σε στεριά, θάλασσα και αέρα.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Η υλοποίηση ολόκληρης της δραστηριότητας κύλησε ομαλά μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών, που βρήκαν τον παιχνιώδη τρόπο πραγματοποίησης της δραστηριότητας προσιτό στην ηλικία τους και στα ενδιαφέροντά τους. Δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα κι ο χρόνος ήταν αρκετός για να υλοποιήσουν τα παιδιά τη δραστηριότητα.Οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν στα όρια του προβλεπόμενου χρόνου και σ’ αυτό βοήθησε το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας του λογισμικού.

1ο ΣΕΝΑΡΙΟ:Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ
Θεματική ενότητα: Η διατροφή μας
7η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 27 Ιανουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 Διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός: Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet Browser

Δραστηριότητα 1
Στόχος:-
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Σε όλο το σενάριο οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 των ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Στην πρώτη δραστηριότητα του σεναρίου διαβάσαμε ένα κείμενο από το ανθολόγιο της Σοφίας Ζαραμπούκα «Ο ωραίος Δαρείος» και τα παιδιά παρακολούθησαν στο βιντεοπροβολέα 1 επεισόδιο της Φρουτοπίας από παλιά τηλεοπτική εκπομπή το κουκλοθέατρο και άκουσαν ένα τραγούδι.Ακολούθησε συζήτηση με θέμα οι διατροφικές συνήθειες και δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο στα παιδιά(φύλλο εργασίας 1). Στη συνέχεια έπρεπε να καταγράψουν στο ημερολόγιο διατροφής τις συνήθειές τους. Συμπλήρωσαν με ιδιαίτερη ευκολία το ερωτηματολόγιο και το ημερολόγιο διατροφής. Επίσης τους δόθηκε και ένα φύλλο εργασίας(φύλλο εργασίας 2) με σχετικές ερωτήσεις για να απαντήσουν.Μία ομάδα αντιμετώπισε δυσκολία στο να απαντήσουν το ερωτηματολόγιο και τους βοήθησα εγώ. Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά και ο χρόνος που είχαν ήταν αρκετός.

8η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 31 Ιανουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Excel

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να αντιληφθούν την αξία της σωστής διατροφής.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Στη δεύτερη δραστηριότητα άνοιξαν ένα αρχείο του Excel με το όνομα «ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ» στο οποίο είχαμε φτιάξει ένα πίνακα με τα ονόματα των παιδιών και τις ημέρες της εβδομάδας. Αφού συμπλήρωσαν τα ατομικά τους στοιχεία σε κάθε φύλλο και αφού συγκέντρωσαν τα αποτελέσματά τους απάντησαν σε κάποιες ερωτήσεις για να πληροφορηθούμε για τις καθημερινές διατροφικές συνήθειές τους.Στη συνέχεια τους έδωσα έτοιμη τη φόρμα για να δουν στατιστικά με γραφήματα τις συνήθειές τους. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα με σχετική ευκολία. Ο χρόνος ήταν αρκετός για να εργαστούν στον υπολογιστή και ο στόχος που τέθηκε επιτεύχθηκε.

9η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 6 Φεβρουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να φτιάξουν έναν εννοιολογικό χάρτη με το λογισμικό Kidspiration.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Μοιράσαμε στα παιδιά το 3ο φύλλο εργασίας που περιείχε οδηγίες για την καλύτερη εξοικείωσή τους με το λογισμικό Kidspiration. Τα παιδιά σύμφωνα με τις οδηγίες του φύλλου εργασίας βρήκαν εικόνες από τη βιβλιοθήκη, ηχογράφησαν τη φωνή τους και σχημάτισαν εννοιολογικά πλαίσια. Η κάθε ομάδα παρουσίασε τη δική της αφίσα και το δικό της χάρτη.To λογισμικό Kidspiration άρεσε στα παιδιά, οπότε και η τρίτη δραστηριότητα κύλησε ομαλά σε ένα κλίμα χαράς, δημιουργίας και συνεργασίας στα όρια του προβλεπόμενου χρόνου.

10η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 13 Φεβρουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Kidspiration,Natural Revelation Art

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να διακρίνουν τις ομάδες τροφίμων (Υγιεινές-Ανθυγιεινές) και να κατατάσσουν τις τροφές σε πυραμίδα ανάλογα με τη διατροφική τους αξία.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Δόθηκε σε κάθε ομάδα το 4ο φύλλο εργασίας σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές έπρεπε να ανοίξουν το αποθηκευμένο αρχείο που βρίσκονταν στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους με τίτλο «ΔΙΑΤΡΟΦΗ 4 Φ.Ε.» και να ταξινομήσουν τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές σέρνοντας από το κάτω μέρος τις εικόνες και τοποθετώντας τις μέσα στο σωστό κύκλο. Eκτυπώσαμε την εργασία του κάθε μαθητή για το φάκελό του. Στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την πυραμίδα της διατροφής με το λογισμικό Revelation Natural Art.Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά και με αμείωτο ενδιαφέρον την ολοκλήρωσαν. Η συνεργασία για τις περισσότερες ομάδες ήταν εποικοδομητική. Ο στόχος που τέθηκε αρχικά υλοποιήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό.

11η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 20 Φεβρουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να δημιουργήσουν ένα σταυρόλεξο με το λογισμικό Hot Potatoes.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Στην τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές μαθαίνουν να δημιουργούν σταυρόλεξο με το λογισμικό Hot Potatoes.Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα δημιούργησαν σταυρόλεξο με θέμα τη «Διατροφή» και το έλυσαν. Χωρίς τη δική μου καθοδήγηση ολοκλήρωσαν την εργασία τους στον αναμενόμενο χρόνο και σε αυτό βοήθησε το ευχάριστο περιβάλλον του λογισμικού.

2o ΣΕΝΑΡΙΟ:ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ
Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία
Θεματική ενότητα: Οι άθλοι του Ηρακλή

12η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 28 Φεβρουαρίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός:Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών,διαδίκτυο
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Διαδίκτυο

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να γνωρίσουν οι μαθητές τη ζωή και τα κατορθώματα του Ηρακλή.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Σε όλο το σενάριο οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2 ατόμων. Ο αριθμός τον υπολογιστών στο εργαστήριο ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ομάδων. Αρχικά διάβασα στα παιδιά αποσπάσματα από βιβλία της μυθολογίας, ώστε να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του περιεχομένου του σεναρίου. Με κατάλληλες ερωτήσεις, όπως, ποιους ήρωες θαυμάζουν τα παιδιά από τα παραμύθια, την τηλεόραση, τον κινηματογράφο, τι είναι αυτό που κάνει κάποιον ήρωα, τι περιμένουμε από τους ήρωες, γιατί χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους προσεγγίζεται και η έννοια «ήρωας» και οι μαθητές διαπίστωσαν ότι κάθε εποχή και ο τόπος έχει και τους ήρωές του. Στη συνέχεια οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το περιεχόμενο των άθλων του Ηρακλή ψάχνοντας κάποιες πληροφορίες από το διαδίκτυο και απάντησαν στις ερωτήσεις που τους δόθηκαν σε φύλλα εργασίας.
Η πρώτη δραστηριότητα του σεναρίου πραγματοποιήθηκε με τα παιδιά να έχουν ενθουσιαστεί. Όλα ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις της άσκησης και άλλαζαν μόνοι τους τα ποντίκια ώστε να γίνουν όλοι χειριστές του υπολογιστή αυτή την ώρα. Τη διεύθυνση στην οποία μπήκαν την είχα αποθηκεύσει σε κάθε ομάδα χωριστά σε ένα αρχείο του Word με το όνομα «Δραστηριότητα 1».Οι στόχοι επιτεύχθηκαν από όλα τα παιδιά.

13η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία:6 Μαρτίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός:Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών,
Βιντεπροβολέας,εκτυπωτής
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Word

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να διακρίνουν τους άθλους του Ηρακλή μέσα από εικόνες.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Με αφόρμηση δύο βίντεο που παρακολούθησαν τα παιδιά στον βιντεοπροβολέα, τα ζήτησα να ανοίξουν το αρχείο Word που βρίσκονταν στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους με το όνομα «Εικόνες-Άθλοι του Ηρακλή» και κάτω από κάθε εικόνα να συμπληρώσουν τους άθλους του Ηρακλή. Χειρίστηκαν άψογα το λογισμικό. Το τελικό αποτέλεσμα τους ικανοποίησε και χαμογελαστοί παρακολούθησαν την εκτύπωση των εργασιών τους. Ο χρόνος ήταν επαρκής.

14η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία:14 Μαρτίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να φτιάξουν δύο εννοιολογικούς χάρτες με το λογισμικό Kdspiration παρουσιάζοντας τα χαρίσματα και τους άθλους του Ηρακλή.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Με αφόρμηση ένα κείμενο του σχολικού βιβλίου τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν δύο εννοιολογικούς χάρτες με τα χαρίσματα και τους άθλους του Ηρακλή. Επειδή είχαν δουλέψει το παραπάνω λογισμικό δεν δημιουργήθηκαν απορίες από τα παιδιά. Τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους σε υπέρμετρο βαθμό χωρίς να κουραστούν ή να βαρεθούν και η διδακτική παρέμβαση ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

15η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία:21 Μαρτίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16
Διαθέσιμος εξοπλισμός:Εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, Διαδίκτυο
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Powerpoint

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με το Powerpoint.
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Ζητήθηκε από τους μαθητές να μπουν στις διευθύνσεις που τους είχα δώσει σε ένα αρχείο Word και να επιλέξουν εικόνες που τους αρέσουν με τους άθλους του Ηρακλή. Στη συνέχεια έπρεπε να φτιάξουν τη δική τους παρουσίαση. Τα παιδιά δούλεψαν με χαρά και ενθουσιασμό. Εντυπωσιάστηκαν από τα εφέ και τις κινήσεις που είχαν να επιλέξουν στο λογισμικό για να δημιουργήσουν την παρουσίαση τους. Τα παιδιά έδειξαν χαρά και ενδιαφέρον. Εργάστηκαν αρμονικά κατά τη διεξαγωγή της δραστηριότητας και οι στόχοι επιτεύχθηκαν.

16η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ημερομηνία: 28 Μαρτίου 2012
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Αριθμός μαθητών: 16

Δραστηριότητα 1
Στόχος: Να μάθουν να λύνουν σταυρόλεξο το οποίο δημιουργήθηκε με το λογισμικό Hot Potatoes
Πορεία διδασκαλίας και αξιολόγηση: Δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ακολουθήσουν τις οδηγίες για να λύσουν το σταυρόλεξο. Απάντησαν με ευκολία στο σταυρόλεξο που τους είχα ετοιμάσει εκτός από δύο παιδιά τα οποία δεν κατέκτησαν ιδιαίτερα το κεφάλαιο του «Ηρακλή». Επίσης,τους δόθηκε η ευκαιρία να χρησιμοποιούν τη βοήθεια , αλλά έπρεπε να το λύσουν σε συγκεκριμένο χρόνο. Δούλεψαν ομαδικά. Ο χρόνος υλοποίησης ήταν επαρκής.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License